Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
W dniach od 14 do 24 lutego 2018 r. w ramach kampanii informacyjno – edukacyjnej nt. Jednolitego Pliku Kontrolnego VAT (JPK_VAT) w siedzibie Urzędu Skarbowego w Ostrowi Mazowieckiej będzie można uzyskać informacje i pomoc.
W tym celu w Urzędzie Skarbowym w dniach 14 i 20 lutego 2018 r. o godzinie 1000, odbędą się spotkania informacyjne poświęcone JPK _VAT. Będą pełnione dyżury przez pracowników Urzędu Skarbowego w dniach 17 i 24 lutego 2018 r. (sobota) w godzinach od 900 do 1300, podczas których będzie można:
- uzyskać potwierdzenie profilu zaufanego,
- uzyskać informacje nt. JPK_VAT
- dokonać wysyłki JPK_VAT
Do potwierdzenia profilu zaufanego potrzebny będzie aktualny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowi Mazowieckiej przypomina, że od 1 stycznia 2018 r. wszyscy podatnicy VAT są obowiązani prowadzić elektroniczną ewidencję VAT i przesyłać ją jako JPK_VAT.
Co to jest JPK_VAT?
JPK to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT przedsiębiorcy za dany okres.
Jak złożyć JPK_VAT?
JPK_VAT składa się do 25 dnia po zakończeniu danego miesiąca. Pierwszy JPK_VAT za styczeń 2018 r. składa się od 1 do 26 lutego 2018 r. (ponieważ 25 lutego to niedziela).
E-mikrofirma.
Od 1 lutego 2018 r. podatnicy VAT otrzymali do dyspozycji nowe, bezpłatne narzędzie do wysyłania JPK_VAT – aplikację e-mikrofirma.
Skąd pobrać e-mikrofirmę ?
Aplikacja e-mikrofirma, a także formularz JPK_VAT i aplikacja KLIENT JPK 2.0 oraz informacje, jak utworzyć i wysłać JPK_VAT, są dostępne na stronie jpk.mf.gov.pl
Profil Zaufany (eGO)
Kluczowym elementem prawidłowego wysłania pliku jest jego autoryzacja. Składany plik JPK_VAT można uwierzytelnić: podpisem kwalifikowanym albo bezpłatnym Profilem Zaufanym (eGO).
Dzięki bezpłatnemu Profilowi Zaufanemu (eGO) mikroprzedsiębiorcy mogą:
× łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać wymagane pliki,
× mieć pewność, że właściwie autoryzują i podpiszą JPK_VAT.
Profil Zaufany (eGO) to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie (służy, jako elektroniczny podpis) i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych. Za jego pomocą można załatwić sprawy m.in. na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy założyć firmę w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.
Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:
× przez system bankowości elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu,
× przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym (lista na stroniewww.pz.gov.pl)
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości założenia Profilu Zaufanego (eGO) znajdują się na: